Tuesday, August 6, 2019

Formula 50 persen

119. Formula 50 persen.
Formula Ni aku dapat dari Maharaja yang cepat mencantas atau terminate orang atau subcontractor yang dia rasa Tak ok . Itu jugak KPI untuk head of company dia. Sapa slow buang orang, dia kata sumbu panjang sangat.
Nasib baik aku kemudiannya tak mengamalkan sepenuhnya formula tu.
Satu Hari aku Tanya dia, kenapa datuk cepat sangat nak terminate sub ni? Lagipun dia bukan lah delay terok sangat Dan Tak gerenti yang Kita ganti akan perform macam yang Kita nak. Dia kata, betul tapi aku tengok mamat Ni macam dah Tak larat Dan Tak boleh pergi lagi. Baik Kita buang saja.
Lagi Satu kalau Kita buang dia Kita masih Ada lagi 50 persen chances untuk berjaya. Kalau Tak buat apa2 confirm failed terus. Jadi, kau buang ja dia.
Dia memang consistent dengan formula Ni Dan Ada yang success Dan banyak yang failed. Tapi sekurang2kurangnya dia buat decision orang Tak boleh kata dia Tak buat apa2.
Cuma sekali saja aku dapat stop dia dari guna formula tu di GK. Ini kerana trade work terminal minyak sangat asing untuk kami. Kami hanya reduce scope of work subcontractor tu saja.
20.7.2019

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...