Thursday, August 17, 2017

Ujian

Hari ni cerita bersangkut dengan Q's.

Satu hari semasa project dah siap tengah final inspection dengan JKR dia tiba-tiba Tanya,
Bo's...bos....lepas project ni pi mana?
Aku jawap, Gong kedak kut.

Dia provok lagi, tak nak ke oversea dengan Bumihiway ke? India ke.....
Dengar India, Aku tiba-tiba panas Dan terus jawap dengan angkuh Dan berlagak.... woii.....ni rizlan la. Kalau dengan Bumihiway sorry la !!!!!
Package terok, tempat terok Dan segala2nya terok. Hang tau apa jadi kat depa Yang pi sana?

Aku terus belah masuk bilik. Tanpa menyedari Yang Aku telah terlampau batas Dalam berkata2.

Sebulan lepas tu, Aku dipanggil untuk assignment ke INDIA tanpa aku ingat  langsung kata2 Aku sebulan Yang lalu.

selepas Tiga bulan  Di India baru Aku teringat kata2 Yang melampau dulu Yang menyebabkan Aku tercampak ke benua Kalingga.

Tuhan Maha kuasa telah mengingatkan rezeki, ajal, maut Dan segala uruskan Kita Di dunia ni Di tangannya bukan Aku atau manusia2 lain. Aku hanya hamba Yan dijadikan Dari air Mani Yang Hina.

Enam bulan kemudian Aku balik ke Malaya Dan Kali ke project Gong kedak.

Sebenarnya kalau Di renung kembali, peristiwa 2 ini adalah sebahagian Dari ujian Dan proses penginsafan setelah Aku commit mendaftar sebagai bakal Haji.

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...