Tuesday, July 26, 2011

jalan-jalan Jbharu

minggu lepas aku terpaksa ke johor bharu untuk satu kerja.
sampai sana petang dari KL terus ke tapak projek dan hampir senja ke hotel new york. lain macam ja nama hotel ni.
penuh jugak malam tu tapi kawan aku kata ni hotel untuk cikgu-cikgu saja. lantaklah.






aku ambik gambar kat parking takut tak ingat kat mana aku parking kereta. dulu-dulu aku pernak kena.pergi cari kat lain, rupanya kereta tu aku parking kat lain.
siang esuk pegi kedai asam pedas. nama Botak.
makanan okey.
rupanya ada ramai orang VIP yang pernah datang sini bile tengok gambar yang digantung kat dinding.


malam sebelum itu aku jumpa dengan seorang x-engineer aku masa kat gebeng dulu. sejak dia berenti dari projek tu, kami hanya jumpa sekali saja masa kenduri kahwin si rambut panjang.

brader ni rupanya dah berjinak nak jadi kontraktor. baguslah. dari dulu serabai dan sekarang dah ada hala tuju yang bagus.


kami pergi makan di gerai warisan. aku tibai nasi bamboo. nasi boh dalam buluh. biaq betoi......

apa-apa pun sedap jugak.

nampaknya dia masih setia dengan arsengal. kahhh dah berapa tahun tak ada menang piala tapi hari tu tibai malaya sampai empat kosong !!!!

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...