Wednesday, April 29, 2009

expo kementerian pengajian tinggi 2009 sarajevo
















semalam kami di jemput untuk memberi sokongan kepada expo MOHEX yang di adakan di zetra stadium sarajevo. walaupun kompeni swasta, pihak kedutaan merasakan perlu kami datang dan memberi sokongan. expo ini adalah untuk mendedahkan masyarakat bosnia dengan universiti-universiti di malaysia. selama ini mereka hanya tahu tentang UIA sahaja.
walaubagaimana pun bila rumah siap,pahat mesti berbunyi. aku pun tak paham dengan sikap organizer dari malaysia. dengar cerita beberapa cadangan pihak-pihak yang arif pasal bosnia pun mereka tak nak dengar dan ikut. bila diamati munkin betul sebab tak ramai orang bosnia yang datang masa majlis pembukaan walaupun kerusi yang disediakan penuh.tapi sasaran yang hendak macam tak tercapai. nasib balik pihak kedutaan campur tangan masa saat akhir kerana tak nak malukan malaysia untuk promosi dan sebagainya.
semuanya 8 universiti kerajaan dan 7 universiti swasta yang ambil bahagian dalam acara di atas termasuk UKM tempat aku belajar dulu. semua kaunter-kaunter kosong kecuali UIA yang ramai peminat.
aku dan rakan serumah balik bila kopi pun tak sampai-sampai. pergi makan tengahari di old town,barshasha.terbang budget 10km
moral ceritanya bukan senang nak buat projek atau bisnes di luar negara.silap-silap haribulan rugi besar pulak. macam kes yang tengah kami uruskan di sini. terlalu percaya pada mereka pun boleh jadi lain akhirnya.

No comments:

Post a Comment

belasungkawa

Semalam dapat berita di FB pak khalid menghembuskan nafas terakhir. Dia kawan lama masa projek BP dulu. Semoga tenang di sana. ...