Thursday, September 5, 2019

perangai buruk

Pagi tadi aku terkena dengan satu perangai buruk orang Malaya masa hendak isi minyak.

sebelum itu pam stesten problem hose. Pergi tanya bangla dia kata tunggu la. Pemalas punya bangla. Aku pun blah ke syesyen satu lagi.

Stesyen minyak kedua lain pulak cerita. Aku parking belakang satu kereta untuk isi minyak. Tapi orang tak ada. Ingatkan dia pergi kaunter bayar. Pun tak ada. Sahla dia buat projek lain selain nak sis minyak.
Bertambah lah bengan aku pagi-pagi ni. Terus aku ambil gambar dan post kat FB dengan statement ni.
Datang stesyen minyak bukan nak isi minyak tapi parking tempat isi minyak.
Kalau nak pi kencing, pi la toilet.
Kalau nak draw duit, pi la bank.

Owner kereta rupanya lagi tua dari aku.

Sorry la tak dapat nak bersangka baik pagi2 buta ni.

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...