Monday, March 5, 2012

ireka : ipoh - simpang pulai highway

sejak balik ke klang, salah satu assignment adalah ke projek di kuala kangsar. kekadang dua minggu atau tiga minggu sekali. tapi menjadi aggresif setiap minggu bila balik haji sebab dah nak dekat tempoh siap.

tiap-tiap kali ke sana aku melalui highway ipoh ke simpang pulai yang penuh nostalgia untuk aku.maklumlah disitulah aku mula mengenal dunia kerja. kerja pulak sangat mencabar untuk seorang jurutera melayu malaya. macam-macam pengalaman kerja dengan puak kulit kuning. tapi itulah yang mendewasakan aku sampai aku jadi macam sekarang.
 oklah. tinggalkan cerita-cerita tu.
highway ni nampaknya masih steady.premixnya masih bagus walaupun dah berpuluh tahun. adakah sebab design atau workmanship..?????
tentulah kualiti puak-puak kami yang membuatnya..hahahaha....tapi sekarang ni ada pelebaran dan susur keluar yang baru.
beberapa photo nostalgia yang dapat aku letakan kali ni.

ni gambar seorang jurutera sedang berada di atas mesin paver mengarahkan macai-macai indon.
sebenarnya ini adalah lakonan untuk prospektus compani ni yang nak disenaraikan di bursa kl.
ni pulak masa kami bercuti dan berjalan-jalan ke taiping masa hari raya haji.
mak chik tu emak angkat, kakak angkat kawan aku.
yang dua tu hoausemate aku kat gunung rapat. dua-dua jawa tapi yang sorang tu masih bujang.
ni masa di taman tasik taiping dengan mamat dari balok kuantan, hj tengku nasharuddin.

di pulau pangkor

engineer dolu-dolu kena bawak motor ja.
sekarang ni depa minta pajero walaupun fresh !!!!
dengan jawa banting, yazid dan tengku selepas highway siap
bergaya di tengah-tengah highway sebelum di buka kepada orangramai.
tengku dan kosnon tahun 2012.

alhamdullilah masih ceria nampaknya......

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...