Friday, January 28, 2011

interlalok

akhirnya selepas nangis sana-sini, ni saja keputusan.

apa yang kecoh-kecoh sebelum ni aku langsung tak paham.

tapi aku sangat pasti masa bertapa kat bandaraya chennai empat tahun lepas, cerita kasta memang sangat benar.

di atas semua borang yang kena isi di india ada ruangan untuk kasta. nasib baik yang islam sana tak amalkan adat ni.
apapasai semua orang nak tahu pasal kasta? takan saja-saja kot......

gomen sana ada juga undang-undang khas untuk kasta yang paling rendah.
pegawai tinggi majoriti dari kasta tinggi-tinggi.

ada pengurus projek aku dari kasta brahmen, huh.....punya la belagak.
orang malaya macam aku mana nak layan hal-hal senget macam ni.

lagi satu cerita benar dari akauntan aku di chennai, kalau orang kasta bawah dari brahmen ni nak masuk kampung depa, kena buka kasut, jalan kaki ayam dan payung pun kena letak kat ketiak macam chete.

ada percaya?
hah..aku tengok sendiri beb....!!!!!!

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...