Saturday, November 6, 2010

perjalanan ke tasik kenyir

tiga hari lepas aku ke tasik kenyir atas urusan kerja.

perjalanan ke sana sangat meletihkan apatah lagi memandu sorang diri. hajat untuk singgah di kuantan semasa balik untuk berjumpa kawan-kawan lama semasa di projek gebeng by pass dulu tak kesampaian sebab terpaksa balik ke kuala lumpur dengan seorang yang sangat penting.

inilah kali pertama aku ke tasik air tawar kenyir buatan yang antara terbesar di asia tenggara.
di sana aku bermalam di Lake Kenyir resort yang sangat sunyi sepi terutama di malam hari.

simpang ke luar di jabor dari lebuhraya pantai timur dekat dengat projek lama aku di gebeng by pass yang siap hampir enam tahun lalu. dulu masa aku tinggalkan interchange tepi Aspa Cottage belum lagi bersambung dengan lebuhraya.
Aspa Cottage juga tempat aku dan rakan-rakan lain tinggal hampir dua tahun setengah semasa di gebeng.


ni pulak tempat bernama Ajil dalam daerah ulu terengganu.

sungguh menyedihkan kontraktor ni biarkan kenderaan melalui jalan utama di atas batu 'crusher run' saja.
kalau ikut prosedur jalan utama walaupun sementara mestilah di buat di atas premix atau tax.
malangnya tuan utama projek ni LLM dan konsultantnya biarkan saja.

mentang-mentanglah projek ni kat Ulu Terengganu !!!!!!


simpang ke tasik kenyir.
ada projek melebarkan jalan juga disini


sebahagian pemandangan tasik



chalet di tepi tasik










veranda chalet



















chalet tempat aku bermalam.
nak tau malam tu apa jadi?


lobby utama tempat kami mesyuarat



erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...