Saturday, November 6, 2010

banjir di kampung paya 2010

inilah muka depan suratkhabar beberapa hari lepas.

tiga per empat perlis tenggelam !

kampung paya aku yang sejak aku lahir tak pernah dimasuki air pun masuk. mak aku terpaksa pindah ke rumah adik dia.

rumah ngah dan toksu aku yang tak pernah masuk air sebelum ni, turut menerima tetamu yang tak kenal sapa ini.

begitulah pukulan banjir kali ini. kalau tuhan kata jadi, maka jadilah
tak dapat aku bayangkan macamana.

yang sedih lagi orang kampung dah pandai memberi komen pasal puak-puak yang mengendalikan empangan timah tassoh. bukan sedih pasai orang dah pandai komen tapi macamana nak jawap enam-enam saluran dibuka serentak.

betulkan begitu?
teruk sangatkan jurutera atau pasukan kat empangan itu?
mereka over konfident atau tak dapat maklumat cuaca?

munkin pengalaman ini sangat berguna di masa hadapan

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...