Saturday, March 3, 2018

New Delhi - Hydrabad - Vijayawada

Aku bertolak ke India dengan beberapa orang dari jabatan kewangan termasuk bos yang nak berhenti, arwah tuan hari anwar.
Rupanya Tuan Haji anwar sudah plan nak berhenti bila aku comfirm ke sana dan pemergian ini adalah untuk memperkenalkan aku kepada staf-staf di sana.

Kami sampai di new delhi setelah lebih enam jam perjalanan dari Klia. Setelah berjumpa Ravi yang pada masa itu adalah pengurus besar, kami check-in di hotel. Esuknya berjumpa dengan quantiti surveyor yang in-charge arbitration projek Patriala Dam dan Arun Kumar untuk projek melebar jalan di Jalandhar.

Hari kedua kami ambil flight ke Hydrabad untuk berjumpa dengan client projek expressway Vijayawada. Kemudiannya dengan kereta kami bertolak ke Vijayawada dari Hydrabad. Dalam perjalanan kami singgah untuk solat jamak zohor dan asar. Menjelang malam kami sampai ke Vijayawada dan berjumpa pasukan yang menjaga bahagian highway kami. 

Hari berikutnya kami bertolak ke Chennai dari Vijayawada. Tapi singgah sekejap di Tol Plaza kem yang dikendalikan oleh partner konsesi, IJMI.

Sampai di head quarters di Chennai, aku menginap di Hotel sebelum pindah ke Apartment Alwarpet sementara Tuan Haji Anwar mengemaskan barang-barangnya.

Bermulalah perjalanan aku yang asalnya sebagai projek manager tapi kemudiannya menjadi Chief Operating Officer untuk India Operation. 

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...