Monday, August 1, 2011

ramadan datang lagi

bulan ramadan yang mulia datang lagi.
alhamdullilah aku dipanjangkan usia untuk bertemu bulan ini.  masih ada kesempatan untuk mencari Lailatul qadar, malam yang sebaik seribu bulan.

setelah sekian lama sejak tahun 1999, kali ini kali yang kedua aku akan berpeluang berpuasa penuh di rumah. kali pertama bila aku pindah ke petaling jaya empat tahun lepas. rancangan asal kontrak adalah selama dua tahun tapi tuhan punya kuasa aku ke bosnia setelah baru setahun dua bulan. balik dari bosnia seminggu sebelum ramadan dan aku terus ke melaka untuk satu tugas yang lain.

semoga ramadan kali ini akan membawa banyak makna untuk aku dan keluarga

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...