Friday, April 15, 2011

solat jumaat di mesjid jamek kl

 hari ini walaupun melaka cuti umum tapi aku kena juga kerja di kl. tempatnya di jalan raja laut yang sangat sesak dengan kenderaan. dahla sesat berpusing-pusing kl tadi, akhirnya kereta parking kat SOGO ja.
tahu-tahu salajah kl bila hari jumaat memang susah nak cari tempat solat tapi hari ni ada rezeki yang sangat baik. kawan-kawan yang sekali mesyuarat nak ke mesjid jamek kl yang sangat famos tu dengan nak keretapi. satu pengalaman baru.walaupun mesjid ni tip top, tak pernah aku solat sini.
memang menarik rekabentuk mesjid ni.

 awal lagi masa kami sampai tapi kena solat kat tempat panas. okeylah juga bukan selalu.
 stesen keretapi mesjid jamek

 satu lagi angle mesjid.
kat sini aku nampak kawan lama shukri yang dulu jadi residen engineer jaga aku kat projek sri damansara interchange. sempat senyun-senyum saja.lepas solat hilang. entah mana dia kerja sekarang.

 gambar dari stesen keretapi
 masa nak balik. jalan sesak gila. entah bila kl akan macam ni. nasib baik masa balik ikut jalan betul.itupun pukul lapan malam baru sampai klang.
aku dengan brader sebelah insaf lebih hari ni. itulah rezeki tuhan yang tentukan.

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...