Monday, January 4, 2010

you are terminated...!!!!

teringat aku kata-kata dalam filem mesin buatan terminator bila tengok kredit kad armbank kena potong.

setelah hampir setahun aku baki hutang kad aku tinggal 3 ringgit dan berbulan-bulan menunggu untuk ditamatkan, akhirnya semalam aku berjaya juga pergi memotong kad kredit armbank untuk selamanya.

kalau tak kerana gomen nak kenakan cukai 50 ringgit, tah bila la aku nak betul-betul 'terminate' kan kad tu.
bila terpaksa boleh pulak tu....

walaupun gembira dengan yang di atas tapi ada dua lagi kredit kad yang perlu di kurangkan hutang hingga ke tahap zero.harap2 taun ni tercapai lah cita-cita aku.

masam saja geng bank yg gunting kad aku semalam. tak sama masa diaorang memujuk aku buka kat tu tiga tahun lepas.

nampaknya paksaan pun ada gunanya dalam mencari kebebasan kewangan ni......

No comments:

Post a Comment

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...