Friday, December 4, 2009

jalan kenangan ipoh/simpang pulai

setelah aku tinggalkan ipoh sejak tahun 1993, baru dua hari ini aku dapat kembali ke sana.
nasib baik tiba-tiba ada mesyuarat, kalu tak tahlah bila nak sampai.

banyak kenangan di iph ni terutama kawasan gunung rapat yang pernah aku duduk situ dan juga lebuhraya PLUS dari ipoh ke simpang pulai masa kerja dengan syarikat ireka.
situlah tempat aku mula-mula kerja lepas habis belajar.
dari situlah mulanya aku mengenali dunia konstruction dan sampai sekarang masih terasa susah nak tinggalkan dunia ni walaupun banyak sangat subahat yang kalau tak kena gaya boleh hancur hidup aku. nasib baiklah tuhan masih sentiasa nak menolong hamba yang lemah ni.
kenangan dengan kawan-kawan serumah, wak kosnon, tengku dan masnoh masih terasa sampai sekarang.

tapi dalam mengingat nostalgia ipoh ni, tak boleh lah nak dibandingkan dengan berjumpa dan bersembang dengan mahmood naim kawan lama sekelas di jenan, kedah.sekarang dah jadi orang meniaga setelah meninggalkan profesi perguruan.

cerita-cerita tentang perjuangan menumbangkan gergasi bn di perak dalam pru baru-baru ini amat menginsafkan.
tapi rupanya ramai juga ahli-ahli pejuang islam tewas dengan 'musuh' azali umat manusia setelah berjaya. tapi tuhan tahu apa yang baik setelah ditukar kembali dan terjelmalah manusia-manusia yang tak iklas dengan perjuangan.

aarrgghhhh...tak sabar nak ke sana lagi


- gambar hiasa dengan mood pada 2005 di penang

No comments:

Post a Comment

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...