Sunday, October 16, 2016

Senior jenan

Betapa kecilnya dunia nin.

Dalam dok berborak dengan safety manager yang baru sampai site aku, tiba2 dia bercerita pasal student yang sembelih kambing di sekolah dia. Macam aku pernah dengaq cerita tu.

Terus aku tanya, sekolah jenan ke kes tu?
Terus dia terkejut, macamana tau?
Aku bagitau cerita tu fames sangat sampai ke perlis dan aku hampir 2 tak di bagi pergi sana.

Rupanya dia jenan80 masa aku form 1. Tapi tak selisih sebab dia lari. Terlebih hero kut. Tapi dia still sukses dalam bidang safety.

Sebagai kenangan dia bagi photo tukang sembelih kambing. Nama ni pun fames tapi aku tak ingat langsung.

Mudah saja bagi Allah.

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...