Saturday, January 16, 2016

Kembali

Setelah hampir setahun lebih cuti, semalam aku kembali ke dunia perkerjaan di rawang untuk kerja2 khas selama sekurang2nya empat bulan.
Di sana aku berjumpa beberapa kawan2 lama construction.  Kecilnya dunia.

Beberapa rutin yang sedang aku buat sekarang ini akan diuji. Semoga aku tabah dan istiqamah. Harap kelas bahasa arab advance tak terganggu.

Sepanjang percutian zuhud ini aku banyak belajar tentang hidup dan akhirnya kenapa kita dijadikan dan dihantar ke dunia.
Sebagai ringkasan berikut adalah rumusan aku sepanjang cuti ini sebagai seorang muslim sejati :-
1. Solat
     Berjamaah lima waktu, sunat rawatib,
     Tahajud dan dzuha amat penting.
2. Baca quran setiap hati
3. Zikir2 sunnah dan doa
4. Bersedekah
5. Silaturahim
6. Belajar semua ilmu2 islam dan yg pada aku bahasa arab adalah paling penting. Ianya adalah kunci memahami mesej2 agama ini.

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...