Sunday, May 29, 2011

perjalanan ke kuala terengganu 1

 selepas berhempas pulas di port dikson, aku terus ke kuala terengganu untuk satu lagi mesyuarat yang sangat memenatkan. nasib baik manager aku si jijol sanggup ikut dan jadi pemandu.

lagi satu kali ni hari jadi aku di ganu lah nampaknya.

masa di lebuhraya pantai timur, kami bertembung dengan satu kemalangan.
setelah penat melalui LPT dan jalan pintas gebeng yang penuh nostalgia untuk aku.
kami akhirnya berhenti di  kuala kemaman untuk pekenan satar dan keropok lekor yang antara terbaik di ganu.
 kedai kerupuk lekor yang kami singgah.
suasana malam yang sungguh cantik di bandar minyak kerteh.
di sini juga aku pernah kerja selama dua tahun setengah untuk membina jalan keretapi ke kuantan yang sudah tidak beroperasi sekarang.
 akhirnya pukul sepuluh setengah malam kami sampai di primula hotel di pantai batu buruk.
mesjid Rusila yang sering dikatkan dengan Tn Guru Hj Hadi.
 pasar payang dari luar
mesjid baru bandar Marang

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...