Tuesday, July 6, 2010

tersadai di highway

semalam aku pertama kali diuji dengan kereta tiba-tiba mati injin kat tengah-tengah highway masa balik ke klang.
kalau rosak sebelum ni, kebanyakkannya kat rumah saja.

rupanya memang berserabut bila kena macam ni.tu baru dua jam dan masih petang walaun bila senja baru keluar dari situ.

si kesas ronda datang periksa sikit sebanyak, alih kereta dan letak kon keselamatan.
si AAM kata tolong panggil peronda hiway. apahal dia tak nak datang pun tak tau. senang la hangpa, kalau kerja macam ni. bayar, renew kad, alih-alih hang suruh aku panggil peronda pulak. yang ni aku paling menyampah sekali.
last sekali kompany aku panggil Etiqa. mamat two-truck tu datang dari puchong. aku kata pi andalas,dia kata tadi bagitau jalan kebun. entahla mana yang betul tapi tak penah lak aku kata pi jalan kebun.rosak dekat-dekat jalan kebun ada la.

alhamdullilah pukul 7.35 petang sampai dan bawa balik rumah.
hampir-hampir nak solat magrib kat situ

bila dah turun kereta , dia kata tol aku kena bayaq...pulak !!! resit tadi tak ambik pulak !!!! hancuss 9 ringgit. takpa hati sejuk sebab dah selesai.

esuk nak selesai yang ni pulak....

nampaknya ni lah kali terakhir aku bawak kereta ni....bye..bye...perdana V6 WMH 4678






pengajaran lain kali - jangan lupa tanya tol sapa bayaq..???
- walaupun kereta dah servis tiga hari lepas tapi kena check
juga
- kena insaf banyak-banyak masa termenung dok tunggu tow-truck.
- kena usaha talipun sana-sini minta bantuan
( nasib baik ada handpone dan bateri masih ok

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...